Hund med smak för delikatess

Min mor fyllde år och vi var där och firade. Vi fick med oss hem en bit smörgåstårta som blev kvar efter firandet. Det var lördag morgon och vi tänkte äta frukost i vardagsrummet samtidigt som vi tittade på skidåkning. Jag gjorde en kopp te och mannen skulle äta yoghurt och flingor. Själv fick jag ta smörgåstårtan. Den såg smarrig ut med en massa goda räkor på toppen. Jag älskar räkor och såg verkligen fram mot att få sätta tänderna i dem.
 
Vi började bära in frukosten och sedan måste jag fått hjärnsläpp. Jag bar in smörgåstårtan och ställde den på bordet. Sedan hade jag en kort konversation med mannen inne köket. Men jag glömde en sak, det finns djur i familjen som också gillar mat. När jag kommer in i rummet igen står Wilda i soffan med framtassarna på bordet och vråläter och slickar i sig alla räkorna på smörgåsen alldeles gräddig runt nosen. Det fanns två skivor skinka på den också men dem hade hon minsann lämnat. Det var ju klart att hon prompt skulle ha det jag helst ville ha.
 
Det var den frukosten det!
 


Kommentarer
Emma

Hahahhahaa! Det är min Wilda det! Det gäller att passa på när man kan..... ;)

Svar: Ja man vet aldrig när nästa tillfälle yppar sig för att fylla magen med göttis...
Poodle Mum

2013-03-16 @ 21:56:18
URL: http://sofiaemma.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Poodle Mum

Den bästa blandningen av livet i stort & smått

RSS 2.0