Klippa i bomull är svårt

Alla som provat vet att det är megasvårt att klippa i en bomullstuss. Jag försökte göra det nu på förmiddagen. Det handlar alltså om vår vita pudel som har en päls som inte är av denna värld. Den är tät och fin förstås men omöjlig att klippa. Jag undrar om den räknas som bra eller dålig pudelpäls?
 
Hon hade tovat ihop lite på några ställen för pälsen var så lång. Säkert 6 cm och då blir det lite jobbigt att hålla efter de tovor som råkar bli. Så jag tog fram elektriska klipparen men det var stört omöjligt att klippa henne med den om jag skulle spara lite längd på pälsen. Skäret kom inte åt att klippa ens en millimeter. Kunde tagit skäret som klipper jättenära huden men då ser hon så rolig ut. Hennes rosa skinn lyser igenom och då påminner hon om en nyfödd råttunge. Så ville jag inte göra.
 
Det var bara att ta fram saxen och handklippa fram vovven. Det tog sin tid men blev efter omständigheterna rätt bra ändå. Tror jag. För jag har inte badat och fönat henne än. Det är väl först då man ser hur det blev egentligen...
 


Kommentarer
Emma

En nyfödd råttunge! Hahaha xD

2013-02-18 @ 18:48:18
URL: http://sofiaemma.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Poodle Mum

Den bästa blandningen av livet i stort & smått

RSS 2.0